Tilgængelighed

Her har vi gjort vores bedste for at beskrive adgangen til spilområdet og scenariet. Dette er det udgangspunkt, vi har at arbejde med. Vi tager gerne hensyn, hvis du har brug for, at vi skal gøre noget særligt for, at du kan deltage. Skriv en mail til halfdan@larpmakers.dk så gør vi vores bedste for at finde en løsning i fællesskab.

Fysisk adgang

Rollespilshytten har få trappe-frie indgange. Begge indgange til/fra det store spilområde har trapper med to-tre trin. Der er også en lille trappe mellem spisesalen og sovesalen. 


Der er stejle trapper med gelænder fra sovesalene ned til toilet og baderum. Der er ingen toiletter på hyttens grundplan, og de toiletter, der er, er ikke klassificeret som handicaptoiletter.


Det er som udgangspunkt kun muligt at køre biler op til “kantstenen” ved områdets port, og ikke hele vejen hentil hytten.

Lyd og lys

Der er begrænset belysning i det danske vintermørke på hyttens udendørs arealer. Der vil være bål, men hvis du har problemer med dårlig belysning, kan du med fordel selv medbringe en lyskilde, der vil fungere nogenlunde ingame. Vi kommer ikke til at hænge yderligere lyskilder op fra arrangørernes side.


Spisesalen er lyst op under måltiderne.


Der vil være lydudstyr, der bruges til at skabe baggrundsstemning, både indendørs og udenfor. Vi forventer ikke et generelt højt lydniveau, men typisk rollespilslarm, såsom råb og højlydte skænderier, kan forekomme. Især under afslutningsritualet kan det godt tage til.

Mad og drikke

Måltider bliver serveret inden for de spisetider, som ses på tidsplanen. Har du specifikke kostvaner, intolerancer eller allergier, som vi skal tage hensyn til, må du meget gerne gøre dette klart, når du tilmelder dig. Måltiderne vil ikke blive afbrudt af vigtige ingame begivenheder.


Der vil altid være noget frisk at drikke, og vi vil gøre vores bedste for altid at have te og kaffe tilgængeligt. 


Alkohol skal selv medbringes og indtages med måde. 

Tid

Scenariet manipulerer ikke kunstigt med tidens gang.


Vi bestræber os på at aktiviteterne foregår på de planlagte tidspunkter, som fremgår i tidsplanen.

Elektricitet og opvarmning

Hytten har varme og strøm. Vi spiller i februar, og det bliver koldt, så vi anbefaler, at I planlægger efter det.

Der kan trækkes strøm til sengene i sovesalen, deltagere der bruger CPAP-sovemaskiner har prioritet på nederste køjer.

Sove forhold

Som udgangspunkt sover deltagerne i hyttens to store sovesale med køjesenge. Der er 18 soverpladser i hver sovesal, køjesengene er i tre etager.


Der er mulighed for at sove udendørs i eget historiske telt eller i et af hyttens shelter.

Wi-fi og internet:

Der er wi-fi i hytten, men det er begrænset. Mobilforbindelsen er udmærket, men det er en god ide at downloade vigtige dokumenter, du gerne vil have på din telefon, inden du ankommer. 

Tekst og printet materiale

I løbet af spillet vil der blive udleveret nedskrevne sejdsyn i kuverter. Under workshoppene vil der være udprintede instruktioner i handouts. Vi laver gerne lydudgaver eller store print af alt vores materiale efter behov.

Vi anbefaler desuden NVDA skærmlæser, som kan downloades gratis her: https://www.nvaccess.org/download/ 

Allergi og dyr

Rollespilshytten kan forekomme støvet, og vi anbefaler støvallergikere at tage deres antihistamin. Der er ingen levende dyr til stede under scenariet.

Vi serverer muligvis et helstegt dyr over bål lørdag aften.

Opting out

Deltagere kan gå ud af karakter på hvilket som helst tidspunkt og uden at skulle give en grund. Der vil ikke være en in-game straf for at opte ud af spillet. Denne mulighed er tilgængelig for alle spillere.

Off-game område

Området bagved hytten vil være off-game. Her vil være mulighed for at snakke med arrangørerne, som opholder sig i køkkenet og kan give dig en bid mad eller en kop kaffe efter behov. Du er altid velkommen til at tage en pause og bruge dette område, som du har lyst.

I nødsituationer har vi også et indendørs værelse som er off-game

Datasikkerhed

Vi beder deltagerne fortælle, om der er noget, vi skal tage hensyn til i forhold til sygdom, handicap og allergier. Denne information opbevares sikkert og bliver ikke delt med nogen tredjepart. Arrangører og køkkenpersonale har adgang til information om allergier, og kun arrangører har adgang til den resterende information. I kan skrive til arrangørerne og få informationen slettet efter behov.